Skip to main content
مقالات

نقش محتوا در ایمیل مارکتینگ

By دسامبر 10, 2020مارس 10th, 2021No Comments

نقش محتوا در ایمیل مارکتینگ

Email-Marketing

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که امروزه کاربردهای گسترده ای یافته است. علارغم سایر کانال های بازاریابی مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی  و با وجود ایمیل های اسپم و اسپمرها و نکات منفی که در پی دارند، هنوز نیز بازاریابی با ایمیل با صرفه ترین روش جهت معرفی خدمات و کالا است. زمانی که مخاطبان شما برای دریافت ایمیل های شما ثبت نام می کنند در مقابل این انتظار پاداشی را دارند. آنها از شما انتظار دارند که شما یک محتوای با ارزشی را به صندوق پستی آنها اضافه کنید و صندوق پستی آنها را درهم و برهم نسازید. بنابراین چالش بازاریابی با ایمیل این است که اثبات کنید شما سزاوار فضای اختصاص داده شده به شما در صندوق پستی آنها هستید. در واقع با ایمیل مارکتینگ می شود فهمید که مخاطبان شما علاقه مند به برند شما هستند. انتخاب مخاطبان هدف خود در ایمیل مارکتینگ یکی از اشکال موثر بازاریابی به صورت مستقیم است. ایمیل مارکتینگ ارزان بوده و می توان بازگشت سرمایه را در آن اندازه گیری کرد.
با وجود تمام این مزایا، بسیاری از شرکت‌ها با عدم توجه به نیازهای مخاطبین خود، آنان را از دست می دهند. کلید متمرکز نگه داشتن مخاطبین در جهت منافع تجاری شما، ارائه پیام‌ها و محتوای مرتبط و سودمند برای نیازهای خاص مخاطبین می‌باشد.

نقش محتوا در ایمیل مارکتینگ

اهداف خود را تعریف کنید.

آن چیزی را که در ذهن شما است به وضوح بیان کنید و از کلماتی استفاده کنید که دقیقا منظور شما را می رساند. به ندرت خوانندگان متن های بلند و پاراگرافهای بی روح را می خوانند و با این وجود بسیاری از شرکت ها در ایمیل های خود با ارزش ترین لغت ها را استفاده نمی کنند. شرکت ها به ویژه در تصاویر زیر عنوان مهم خود یک متن کوچک قرار می دهند که که معمولا هیچ کس آن را نمی خواند. اگر شما در مورد یک تخفیف خاص یا تبلیغ خاصی صحبت می کنید تا حد ممکن آن را به صورت خیلی ساده بیان کنید تا خواننده هر چه سریع تر در مورد این تبلیغ بدانند. اگر می خواهید که اطلاعات بیشتر و آگاه کننده ای بدهید آن را کاملا خلاصه بیان کنید و فقط از کلمات مهم استفاده کنید تا ایمیل شما برای خواننده مهم تلقی شود. با یک حساب سرانگشتی اگر خواننده شما به طور سرسری از متن شما رد شود پس در نتیجه از تمامی متن های شما این گونه رد خواهد شد.

 پیام خود را مورد هدف قرار دهید.

در بازاریابی با ایمیل یک لیست ایمیل خوب باید سازمان یافته و تقسیم شده باشد و در واقع دقیقا آن چه را که مردم از شما می خواهند را به آنها بدهد. اجازه دهید که آنها زمانی که در لیست ایمیلی شما ثبت نام می کنند خودشان نوع ایمیلی که دوست دارن برایشان فرستاده شود انتخاب کنند و همچنین تا چه مدتی می خواهند این ایمیل برای آنها فرستاده شود را مشخص نمایند. ایمیل های انبوه عمومی معمولاً کمتر باز و خوانده می‌شوند زیرا که اطلاعات کمی در مقایسه با آنچه که مشترکین انتظار دارند ارائه می‌کنند.

email-marketing

 تقویم تحریریه  خود را نگه دارید.

هرچند ممکن است این نکته بسیار آزار دهنده و پر زحمت به نظر برسد، ولی داشتن تاریخ سرمقاله ها به تعریف و سازماندهی استراتژی محتوا کمک فوق العاده ای می کند و باعث می شود که اعضای تیم همگی در یک جهت حرکت کنند. البته لازم نیست همیشه بر اساس برنامه تقویم زمانبندی زندگی کنید چون گاهی پیشامدهایی وجود خواهد داشت. علاوه بر این بهترین ایمیل مارکتینگ استفاده از فرصت های خاص برای ارتباط با مخاطب هدف است. برای مثال فرستادن ایمیلی مبتنی تبریک عید نوروز، که با این کار به خوانندگان یاداوری می کنیم که شرکت به روزهای خوش آنها اهمیت می دهد. یک ایمیل مارکتینگ موثر به افزایش وفاداری برندتان کمک می کند و باعث می شود که خواننده تمایل زیادی به باز کردن ایمیل های شما داشته باشند.

محتوای خود را تست کنید.

مهم نیست که شما چقدر در مورد برند تجاری خودتان فکر می کنید یا می دانید. انواع و فرمت های مختلف محتوا را امتحان کنید. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره آمار بازدید، به اشتراک گذاری، از اشتراک درآمدن و شکایات به دست بیاوریم. در این صورت اگر شما دو قالب متفاوت از ایمیل خود را به مخاطبین هدف خود بفرستید می توانید عملکرد آن‌ها را مقایسه کرده و از اطلاعات به دست آمده برای پیشبرد بازاریابی بر مبنای ایمیل خود استفاده کنید.

“اشتباهات بازاریابی محتوا در سئو”

تبلیغات را با سرگرمی متعادل کنید. 

از آنجا که ایمیل می‌تواند بازخورد سریع و قابل اندازه گیری داشته باشد، ممکن است استفاده بیش از اندازه از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی وسوسه کننده باشد. در این حالت ممکن است با افزایش تناوب پیام‌ها، شما موفق به انجام چند فروش از این طریق بشوید ولی احتمالاً نرخ بازکردن پیام‌ها کم شده و افراد زیادی از اشتراک خبرنامه شما خارج خواهند شد. اگر مایل به حفظ تعداد و کیفیت مشترکین خود هستید، افزودن محتوای غیر تبلیغاتی را نیز در نظر بگیرید. در این صورت وقتی که پیام‌های تبلیغاتی می‌فرستید، احتمال اینکه مشترکین پیام‌های شما را باز کنند و شما موفق به انجام فروش شوید افزایش می‌یابد. هیچ کس دوست ندارد هدف بازاریابی شود ولی همه مطالب سرگرم کننده را دوست دارند. پس هنگام تهیه محتوا ایمیل‌های سرگرم کننده مرتبط را نیز در نظر داشته باشید.
ایجاد یک استراتژی مناسب برای بازاریابی از طریق ایمیل نیازمند صرف زمان و توجه به جزییات می‌باشد. از طریق آزمون و خطا و بررسی نتایج حاصله، قادر خواهید بود که نحوی به مخاطبین خود خدمات ارایه کنید که در درازمدت در جهت منافع تجاری شما باشد. به کاربردن این نکات می تواند موجب بهبود و ارتقای پیام‌های شما گردد و به مخاطبینتان ظرفیت‌های تجاری شما را معرفی نماید.

Leave a Reply