Skip to main content
مقالات

اشتباهات بازاریابی محتوا در سئو

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

content-marketing

امروزه اغلب شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی از زمان و پول را بر روی “بازاریابی محتوا” انجام میدهند ولی از اشتباهات بازاریابی محتوا اطلاعی ندارند. “محتوا” شیء‌محوری در هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی موفق است.  آیا کسی بر روی تبلیغات شما کلیک (CTR) خواهد کرد اگر پیام‌های شما تکراری و یکنواخت باشند؟ چگونه وب سایت شما از جستجوها ترافیک تولید کند، اگر محتوای مناسبی برای لغات کلیدی نداشته باشید؟ بدیهی است که محتوا از اجزای مهم  در دیجیتال مارکتینگ و  روش‌های بازاریابی دیجیتالی است و شرکت‌ها باید در تولید محتوای موفق و اجتناب از اشتباهات بازاریابی محتوا آگاهانه عمل کنند.  این اشتباهات می‌توانند تاثیرات قابل توجهی بر روی موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند. در ادامه برخی از فعالیت های مربوط به سئو و اشتباهات بازاریابی محتوا که می‌تواند در هر بخش رخ داده و نتایج نا‌مطلوبی را بر بازاریابی محتوا اعمال کند بررسی میکنیم.

اشتباهات بازاریابی محتوا

پر کردن با کلمات کلیدی

موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و می‌توانند کلمات کلیدی یک محتوا را بشناسند. هنگامی که آنها در میان محتوایی قرار می‌گیرند که استفاده غیراصولی و بیش از حد از کلمات کلیدی شده است، آن محتوا را نادیده گرفته و یا آن را جریمه میکنند. این بدان معنی است که اگر محتوای شما پر از کلمات کلیدی باشد تقریبا غیرممکن است که برای کلمه کلیدی مور دنظر رتبه بندی شوید. بهترین روش در به کاربری کلمات کلیدی در محتوا و برخورداری از مزایای بازاریابی محتوا استفاده از کلمات کلیدی فقط در جای مناسب است.

عدم بهینه‌سازی برای موبایل

در چند سال اخیر بهینه سازی برای موبایل وموبایل فرندلی بودن تبدیل به یک عامل کلیدی و موثر در بهینه سازی موتور جستجو شده است. اگر محتوای شما بر روی موبایل طراحی کاربردی و زیبا نداشته باشد، مسلما به نتیجه مطلوب مورد نظر دست نخواهید یافت. برای اطمینان از اینکه محتوای شما برای پاسخگویی به نیاز‌های کاربران تلفن همراه طراحی شده است توجه به چند نکته ساده در بهبود سئو موبایل سودمند خواهد بود.

Content-Marketing-Mistakes-

بارگذاری آهسته محتوا

هیچ چیز مانند زمان بارگذاری آهسته به تجربه کاربر و متعاقبا بازاریابی محتوا لطمه وارد نمیکند . بارگذاری آهسته صفحات می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد که شامل “ضریب بازگشت Bounce Rate بالا ” و “نرخ تبدیل Conversion Rate کمتر” میگردد. همچنین سرعت بارگذاری صفحه از عوامل مهم در رتبه بندی گوگل است. گوگل هنگام ارزیابی بخش خاصی از محتوا برای بهینه سازی موتور جستجو سرعت بارگذاری صفحه را نیز در نظر میگیرد. برای بهبود محتوای خود جهت دستیابی به نتایج خوب و بدست آوردن نتایج عالی در جستجو مطمئن شوید که سرعت بارگذاری صفحه موردنظر بر روی تلفن همراه و دسکتاپ بهینه شده است.

منحصر به فرد نبودن
محتوای تکراری یکی از مهمترین اشتباهات بازاریابی محتوا و از عواملیست که تلاش برای موفقیت در بازاریابی محتوا را ناکام میگذارد. استفاده از محتوایی که از منابع دیگر کپی شده و استفاده از محتوای چرخشی (محتوایی که اندکی بازنویسی شده و در واقع نسخه تغییر یافته از محتوای موجود است) راهی برای کاهش ارزش محتوا  و جریمه علیه وبسایت شما است. به یاد داشته باشید که در بازاریابی محتوا و جستجوی مدرن کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دارد. برای اگاهی از اهمیت کیفیت محتوا میتوانید مقاله ما در مورد محتوا و عوامل موفقیت موتور جستجو را مطالعه نمایید.

مشکلات لینکی

برای اینکه محتوای شما شانس بیشتری برای رتبه بندی های خوب داشته باشد مستلزم جذب لینک های با کیفیت از منابع معتبر و مرتبط هستید. لینک‌ها با کیفیت بالا از منابع معتبر و مرتبط برای محتوای شما یک مزیت مهم هستند و در عین حال لینک‌هایی با کیفیت پایین و“spam”  و خرید لینک نیز موجب کاهش رتبه بندی محتوای شما شده و در بیشتر موارد مورد مجازات گوگل قرار میگیرد.

Leave a Reply