عوامل موثر در رشد استارت آپ

شروع کسب و کاری که برای خودتان باشد هیجان انگیز است. اما همانند بسیاری افرادی که شرکت های استارت آپ خود را راه اندازی کرده اند، به زودی درمی یابید که موفقیت و رشد استارت آپ یا حتی ادامه آن چقدر می تواند دلهره آور باشد. برای کسانی که شرکت های استارت آپ دارند، بازار کسب و کار و رشد استارت آپ مسئله پیچیده ای است که هر کسب و کار جدیدی، به ویژه استارت آپ های کوچک با آن مواجه هستند. 

بازاریابی دیجیتال یا تبلیغات چاپی؛ کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

هنگامی که صحبت از تامین مالی بازاریابی به میان می آید، بدون شک هر کسی میخواهد بهترین استفاده را از هر ریال پول خود داشته باشد. برخی از کسب و کارها بودجه‌های زیادی دارند، به همین دلیل باید تحلیل و بررسی کنند که کدام روش تبلیغاتی بیشترین مزایا را برای بازاریابی به دنبال خواهد داشت.
مدت زیادی است که بحث بر سر بازاریابی دیجیتال و تبلیغات چاپی در بین بازاریابان وجود دارد. هر دو مورد مزایا و معایبی دارند. با این حال شرکت‌هایی که با بودجه محدودی کار می‌کنند نیز می‌دانند که هزینه پیشی گیری از رقبا و شناساندن برندها، در بازایابی دیجیتال به نسبت کمتر از تبلغات چاپی است.

روش های سرمایه گذاری در استارت آپ

تصمیم افراد بسیاری در مورد زمان مناسب برای شروع یک کسب و کار و انتخاب از میان روش های سرمایه گذاری در استارت آپ به منابع مالی بستگی دارد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به تأمین منابع مالی استارت آپ بپردازید، اما همه این راه ها یکسان نیستند. ممکن است تا به حال ایده کسب و کار فوق العاده ای را در ذهن داشته باشید، اما اگر بودجه کافی برای اجرا و موفقیت کسب و کارتان نداشته باشید ایده شما عملی نخواهد شد.
مهم است که تمام زوایای کسب و کار و اهداف آینده خود و سپس هر نوع فرصت مالی را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل شود که کسب و کارتان درست پیش می رود. یک حرکت اشتباه در امور مالی ممکن است شما را به خانه اول برگرداند.

چالش های سرمایه گذاری در استارت آپ

ظهور صنعت استارت آپ و نوآوری های تکنولوژیک که منجر به یک چشم انداز روبه رشد کارآفرینی شده است، تاثیر بسزایی در محبوبیت و رشد سرمایه گذاری های متعددی داشته است. همچنین وضعیت فعلی رقابت جهانی، بخش صنعتی را در بهبود سطح کیفیت محصولات به پیش برده است و در عین حال هزینه ها را با استفاده از آخرین مهارت های فنی به حداقل رسانده است. امروزه هدف اکثر استارت آپ ها اطمینان از تامین مالی کافی با کمک تکنولوژی جهت تولید محصولات نوآورانه ای است که در شرایط کنونی بازار موفق و سودآور هستند.

روش های بازاریابی نوین

ظهور علم اطلاعات و گسترش کانال های جدید رسانه ای برخی از شغل های سنتی و روش های بازاریابی را اساسا تغییر داه و درعین حال شغل های جدیدی را ایجاد کرده است. در حالت کلی تمام این تغییرات بخشی از تکامل بازاریابی نه صرفا فقط به عنوان یک هنر بلکه به عنوان ترکیبی از هنر و علم هستند. امروزه تمام بازاریابان به مهارت های پایه در داده و تجزیه تحلیل نیاز دارند. امروزه بازاریابان باید فراتر از معیارها رفته و در تمام رده های مهارت های انالیزی از قبیل دانش اصول مدیریت داده ها و استراتژی های تحلیلی، درک صحیحی از نقش کیفیت داده ها،اهمیت اداره داده ها و ارزشداده ها در شاخه های بازاریابی به صورت حرفه ای عمل نمایند.

استارت آپ " Startup " چیست؟

یک استارت آپ شرکتی نوپا است که به تازگی شروع به پیشرفت کرده  و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارد. معمولا استارت آپ ها کوچک بوده و در ابتدا تامین مالی و اداره آنها توسط چندین بنیانگذار یا یک فرد انجام میگیرد. این شرکت های نوپا محصول یا خدماتی را ارائه میدهند که رد حال حاضر در جای دیگری در بازار ارائه نمیشود. استارت آپ در جهت جستجوی یک راه حل برای یک "مدل کسب و کار" قابل توسعه و تکرارپذیر راه اندازی میشود. استارت آپ ها می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی داشته و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. 

پنج سوالی که پیش از سرمایه گذاری باید پرسیده شود

راه اندازی سرمایه گذاری پتانسیلی دارد که منجر به بازدهی قابل توجهی می شود. اما سرمایه گذاری بدون ریسک نیست. تضمینی وجود ندارد که کسب و کار یک شرکت نوپا رونق پیدا کند و یا شکست بخورد. قبل از سرمایه گذاری در یک شرکت نو پا و تبدیل به یک سرمایه گذار خطرپذیر چندین سوال کلیدی وجود دارد که سرمایه گذاران باید به آن ها  پاسخ دهند. سرمایه گذاری در راه اندازی یک شرکت فرصتی بسیار عالی برای سرمایه گذاران جهت گسترش نمونه کارها و و مشارکت در موفقیت یک کارآفرین است. 

سرمایه گذاری در استارت آپ

هنگام سرمایه گذاری در استارت آپ چیزی که به ذهن بیشتر افراد می‌آید دادن سرمایه آغازین به ازای سهم سهامداران است. اگر موسس، اعضای خانواده و یا دوست صمیمی موسس نباشید، باید بدانید که فرصت‌ها در مراحل شروع استارت‌آپ به دست نمی‌آید و اگر سرمایه‌گذار معتبروثروتمندی نباشید باید بدانید که احتمالا قادر به مشارکت به عنوان سرمایه‌گذار فرشته نخواهید بود.

مراحل شروع استارت‌آپ و سرمایه گذاری

پیمودن صحیح مراحل شروع استارت‌آپ و سرمایه گذاری در این شرکت ها بیزینس بسیار خطرپذیری است، اما در صورتی که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده همراه با سود و منفعت باشند می‌تواند بسیار ارزشمند واقع گردد. ظهور تکنولوژی و نوآوری‌های تلفن همراه مانند محاسبات ابری، به اشتراک‌گذاری اقتصاد و بیت‌کوین کمک کرده است آخرین کارآفرینی فن‌آوری ترقی یابد. اکثر شرکت‌ها و یا محصولات جدید به سادگی آن را انجام نمی‌دهند، به طوری که احتمال دارد کل سرمایه‌گذاری از دست برود.