بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مخاطبان خود را در سراسر وب با بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی تعامل و گسترش دهید.

  •  تاثیرگذاران را مشخص و هدف گذاری نمایید.
  •  کلمات ارجاعی را افزایش دهید.
  •  در راس گفتگوها در مورد صنعت و شرکتتان باشید.

فرایند بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

 

فرایند بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی این اطمینان را به وجود می آورد که کسب وکار شما یک کمپین بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی میشود که به طور ویژه مناسب با اهداف کسب و کار شما است.

اکتشاف
اطلاعات و اهداف تجاری مشتری را همراه با تمام اطلاعات موردنیاز مشخص نمایید تا یک مستند مناسب قابل استفاده در سراسر سایر مراحل پروژه بسازید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

تحلیل رقابتی

رقیبان اجتماعی و شبکه هایی را که در آن فعالیت میکنند، بر اساس صنعت جستجوی لغات کلیدی و محاصبه مشتریان مشخص نمایید.

مخاطب شناسی

از ابزارهای تبلیغاتی برای شناسایی اندازه مخاطبان بر اساس لغات کلیدی، علایق و تاثیرگذاران استفاده نمایید.

 

حسابرسی اجتماعی

برای عملکرد فعلی اجتماعی مبنایی را براساس داده های تحلیلی ایجاد کنید.

استراتژی
یک طرح پروژه و استراتژی جامع بازاریابی را از طریق رسانه اجتماعی ایجاد کنید که به طور واضح اهداف تجاری قابل اندازه گیری و قابل دستیابی را برای محتوای قابل اشتراک گذاری و پروفایل رسانه های اجتماعی تعیین کند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

استراتژی محتوا

یک تقویم محتوایی خلق کنید که خصوصیات محتوایی را که بر اساس هر شبکه رسانه اجتماعی و پروفایل نوشته خواهد شد تعریف نماید.


استراتژی تبلیغاتی (اختیاری)

یک طرح تبلیغاتی و بودجه را برای شبکه های مناسب توسعه دهید. مطمعن شوید که هدف هربخش از طرح از قبیل رشد جامعه، تعامل جامعه، تبدیلات یا سایر موارد مشخص شده است.

استراتژی پروفایل

 یک طرح عملی را جهت توسعه یا بهینه سازی پروفایل ها در سراسر شبکه مستند نمایید.


استراتژی تعامل

قوانینی را برای تعامل با کاربران داخل و بیرون جامعه اجتماعی مشتریان وضع نمایید. طرح را برای دستیابی به تاثیرگذاردن جهت نفوذ به شبکه هایشان برای توزیع محتوا توسعه دهید.

 

برنامه ریزی اندازه گیری

 اهداف طولانی مدت و کوتاه مدت قابل اندازه گیری را جهت ارزیابی درست عملکرد کمپین ایجاد کنید.


 

اجرای کمپین
پیشنهادهای داده شده در مراحل استراتژی پروفایل و استراتژی محتوا را برای دستیابی به اهداف کمپین اجرا کنید.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مدیریت جامعه

با پیروی از استراتژی تعامل با کاربران و تاثیرگذاران در سراسر شبکه ارتباط برقرار کنید.

اجرای محتوا

با بهترین شیوه های بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی و استراتژی محتوا در یک راستا باشید، محتوا را به شبکه های مناسب توزیع کنید.


اجرای تبلیغات

کمپین های تبلیغاتی را درحالیکه به دقت از استراتزی تعریف شده تبعیت میکنید، اجرا نمایید. در صورت نیاز، استراتژی را جهت هماهنگی با بودجه مشتری اصلاح کنید.


 

تجزیه تحلیل و گزارش
گزارشی منظم فراهم کنید که آنالیز عملکرد کمپین، و ردیابی هدف و تنظیم طرح پروژه را بر اساس نتایج شامل گردد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

بازبینی سه ماهه

بررسی جامع از کمپین و تطابقات طرح پروژه را بر اساس نتایج به دست آمده انجام دهید.

گزارش عملکرد ماهانه

وضعیت فعلی اهداف، معیارهای کمپین، کارهای انجام شده و برنامه را برای ماه آینده مستند نمایید.


 

ما از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبانتان و افزایش فروش استفاده میکنیم
کمپین های رسانه اجتماعی، پدیداری شما را در موتورهای جست وجو مانند گوگل بهبود میدهند و در عین حال برند شما را پیشرفت داده، محصولاتتان را به فروش رسانده، ترافیک وب سایت شمارا بالا برده و به شما کمک می کنند تا به هردوی مشتریان فعلی و جدید خدمت رسانی کنید.

 تعامل با مشتریان

در گفت وگوهای معنادار با مشتریان تعامل کنید

تجارت ها با تکبر و خودبینی موفق نخواهند شد. در عصر رسانه های اجتماعی تجارت ها باید برای بحث و گفتگو با مشتریانشان آماده باشند. دانستن اینکه مشتریان چه چیزی را دوست داشته و از چه چیزی تنفر دارند و اینکه چه ایده های تازه ای میتوانند داشته باشند، مهم و ضروری است.

سرویس مشتری فوری ارائه می دهیم
رسانه اجتماعی این امکان را برای شرکت ها فراهم میکند که بلافاصله به مسائل خدمت به مشتریان رسیدگی نمایند. این کار را از طریق پل های ارتباطی آسان برای مشتریان جهت ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات، میتوان به صورت مستقیم ویا از طریق نظارت برآنچه که مردم به صورت آنلاین در مورد برند شما میگویند، انجام داد.

 

با بازدیدکنندگان از طریق مشارکت آنها در محتوا تعامل کنید
یک روش عالی برای تعامل با عموم این است که آنها را به طور مستقیم به مشارکت محتوا از طریق یک پلتفرم رسانه اجتماعی دعوت کنید. زمانیکه اینکار به درستی انجام شود این تاکتیک به مشارکت و تعامل مشتریان کمک کرده و باعث فروش های جدید و شناخت بیشتر برند میشود.

پشنهادهای انحصاری انجام داده و به مخاطبان خود تخفیف دهید
افراد همیشه به دنبال بهترین معامله های آنلاین هستند. رسانه اجتماعی این فرصت را به کسب و کار میدهد تا رتبه های انحصاری به وفادارترین مشتریان بدهند. با هر پیشنهاد نه تنها صاحب یک مخاطب مجذوب میشوید بلکه میتوانید با تجزیه تحلیل ترافیک ردیابی رسانه های اجتماعی، میزان موفقیت کمپین را  اندازه گیری نمایید.

 

  

یک چهره انسانی را در شرکت قرار دهید

امکان دارد شرکت های بزرگ در دید مردم غیرشخصی و یکپارچه به نظر ایند. از طریق قرار دادن یک چهره انسانی در شرکت میتوانید موانع بین خود و مخاطبانتان را از بین برده و خودتان را برای عموم مردم دستیافتنی تر کنید.

اشتباه های رایج بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی
 

افراد بیشتر از هر زمان دیگری در پلتفرم های رسانه اجتماعی به یکدیگر متصل هستند و در گفتگوها در مورد برند و صنعت شما شرکت میکنند. جای تعجب نیست که به عنوان یک نتیجه، رسانه اجتماعی کمی  خطا برانگیز باشد. ولی اگر متوجه این خطاهای رایج باشید در مسیر صحیح بازاریابی موثر از طریق رسانه اجتماعی خواهید بود.

 نادیده گرفتن آن همه باهم
وبلاگ نویسی و شبکه بندی اجتماعی دو مورد از محبوبترین فعالیت های آنلاین هستند که برتر از سایر اقدامات انلاین مانند ایمیل شخصی میباشند. 67% کاربران جهانی از گروه های عضو دیدن میکنند و 10% از انها تمام وقت خود را در سایتهای رسانه اجتماعی در اینترنت سپری میکنند. افراد به احتمال به صورت روزانه درمورد برند شما صحبت میکنند. در هرکار موفق رسانه اجتماعی، اختصاص یک زمان برای گوش دادن امری مهم است.

 

 فرض اینکه رسانه اجتماعی یک "قرص جادویی" آسان و ارزان است
کارآفرینان همه چیز میخواهند ( شناخته شدن برند، فراخوانی، کلمات بیشتر، کسب و کار بیشتر) و خواستار انجام سریع آن هستند. بازار دیجیتال مستلزم زمان و صبر است. شما نمیتوانید به یک شبکه اجتماعی ملحق شوید و چیزی آن به دست آورید مگر اینکه زمان لازم را برای ملاقات افراد صحیح، اتصال، به اشتراک گذاری، ساختن و رشد بگذارید.

 

 

 فرض براینکه هرکسی که از کودکی با اینترنت بزرگ شده است قادر به ایجاد، اجرا و حفظ و نگه داری یک کمپین رسانه اجتماعی است.
اینکه شما در عصر دیجیتال بزرگ شده اید، مساله ای در مورد تکنولوژی نیست بلکه به دلیل یک استراتژی موثر است. چیزیکه مناسب همه باشد درمورد همه به یک شکل صدق نمیکند. همچنین مساله در مورد در شبکه رسانه اجتماعی چه کاری انجام میدهیم؟ نیست، بلکه مساله این است که چرا باید در آن شبکه اجتماعی خاص باشید. در مورد قرارگرفتن در یوتیوب بیشتر از فیسبوک و یا تمرکز بر یک وبلاگ به جای توییتر است. هر تجارت خوب باید در ارزشمندسازی مصرف کننده خود، جاییکه آنها در حال حاضر اقامت دیجیتال دارند، تمرکز نمایند.