در به حداکثررسانی مزایای استفاده از نرم افزار موبایل هتل دو متغیر وجود دارد. متغیر نخست خود  هتل و بدون شک مورد دوم مهمانان هستند. اگر این مهمانان از آنچه که یک نرم افزار موبایل هتل میتواند برایشان به ارمغان بیاورد آگاه نباشند، از نرم افزار استفاده نکرده و متعاقبا نتایج مطلوب مورد نظر هتل نیز حاصل نخواهد شد.

در بخش 1 از این مقاله در مورد مفهوم ابزارهای نفوذ در بازاریابی هتل و سه مورد نخست این ابزارها و کاربرد آن در استراتژی بازاریابی هتل صحبت کرده ایم. همانگونه که قبلا اشاره شد این ابزارها فروش و درامدزایی بیشتر را برای هتل ها تضمین میکنند. در این بخش سه مورد دیگر را مطرح میکنیم که در متقاعد کردن مهمانان فعلی و بالقوه کمک بسزایی خواهد نمود.

 

به احتمال زیاد در مورد 6 اصل نفوذ، از نظریه های پرفروشترین نویسنده رابرت سیالدینی، شنیده اید. این تئوری در مورد اینکه چگونه رفتار انسانی میتواند با استفاده از "ابزارهای نفوذ" تحت تاثیر قرار گیرد توضیح میدهد. امروزه این ابزارها به طور گسترده در بازاریابی و فروش هتل مورد استفاده قرار میگیرند. از اینرو هیچ هتلی نباید از آنها بی خبر باشد، چراکه این ابزارها فروش و درامدزایی بیشتر را تضمین میکنند. در این مقاله نحوه ترکیب این اصول را در استراتژی هتل خود می آموزیم.

بر اساس اخرین تحقیقی که مرکز فناوری بازاریابی و انجمن بین المللی ارائه دهندگان اطلاعات بازدیدکنندگان انجام داده است هشت نفر از هر ده گردشگر در مقصد خود از بروشورهای مختلف استفاده میکنند. همچنین برنامه سفر 95% از بازدید کنندگان نیز تحت تاثیر اطلاعات حاصل از بروشورها است. نکات مهم دیگر این تحقیق شامل موارد زیر میباشد:

لوگو یکی از عناصر اساسی هویت سازمانی هر برندی است که نخستین و مهمترین تاثیر را بر مخاطب میگذارد. بدون شک هر کسب و کار معتبری باید یک لوگوی با کیفیت داشته باشد و در طول زمان لوگوی خود را اصلاح یا طراحی مجدد نماید. ولی هیچ کس مصون از اشتباهات نیست. دراین مقاله برخی از رایج ترین اشتباهات در طراحی لوگو را مطرح میکنیم:

 

 Html مخفف (Html HyperText Markup Language)  کد اساسی مورد استفاده برای ایجاد صفحات وب است. موتورهای جستجو میتوانند سیگنال های رتبه بندی را از عناصر خاصی در Html بیابند. این کد ساختار صفحات وب را با استفاده از نشانه گذاری تعریف میکند و عناصر آن توسط تگ ها نمایش داده میشود. در ادامه برخی از عناصر این کد و نقش آنها در دستیابی به موفقیت بهینه سازی موتور جستجو را مطرح میکنیم.