Skip to main content

مرکز آمار، آمار جدیدی در مورد تعداد نفرات استفاده کنندگان اینترنت در ماه مارچ انتشار داده است، که در این گزارش برای اولین بار اندروید محبوبترین سیستم عامل جهان اعلام شده است. با اختلاف درصد بسیار کمی اندروید، ویندوز را پشت سر گذاشته و بیشترین استفاده برای آنلاین بودن در اینترنت را از آن خود نموده است. این نشان دهنده یک پیشرفت طبیعی در بین تمامی دستگاههای قابل حمل می باشد، آمار نشان دهنده ی استفاده بیش از یک میلیارد کاربر اندروید در مقابل چیزی حدود ۲۰۰ میلیون کاربر در سال برای ویندوز می باشد.

محبوبیت اندورید در میان کاربران اینترنت

در چند سال گذشته روند استفاده از اینترنت همراه گوشی موبایل بیشتر از دسکتاپ بوده است. در بازارهای توسعه یافته، مردم به دور از میز کار خود تمامی کارهای خود را با استفاده از گوشی های هوشمند و اینترنت پر سرعت  به  طور سریع انجام می دهند.

داده های آماری StatCounter صفحات وب از طریق ابزارهای آمارگیری نصب شده بر روی ۲٫۵ میلیون وب سایت جمع آوری می شوند. این ابزارها قبلا یکی از منابع اصلی این آمارها در گوگل کروم نسبت به اینترنت اکسپلورر بودند. اما اکنون یک محدودیت در این آمارگیری ها وجود دارد و آن این است که بخش زیادی از ارتباط اینترنتی در دستگاه های موبایل در اپلیکیشن ها رخ می دهد که توسط StatCounter  در نظر گرفته نمی شود. به همین دلیل است که در نمودار بالا اپل iOS بسیار عقب بوده و همچنین آنچه که پیشرفت اندروید را شگفت انگیز می کند این است که تنها از طریق مرورگر و بدون کمک اپلیکیشن ها توانسته است از ویندوز پیشی بگیرد.

Leave a Reply