Skip to main content

استفاده مداوم از موبایل در طول شبانه روز در بین مردم رواج پیدا کرده است به طوری که حتی در بستر نیز بسیاری از مردم در حال چک کردن گوشی خود می باشند. تحقیقاتی در بریتانیا نشان داده است که افراد زیر ۲۵ سال بیش از ۳۶ بار در روز تلفن خود را چک می کنند و ساعت های طولانی به آن زل می زنند. احتمال بروز آسیب های چشمی در استفاده بیش از حد از تلفن همراه افزایش می یابد. نوری که از صفحه تلفن هوشمند شما ساطع می شود آبی بنفش است و قرار گرفتن در معرض این نوع نور در دراز مدت خطر ماکولار، یکی از عوامل اصلی نابینایی را افزایش میدهد. این نوع نور می تواند باعث بروز اختلال در خواب افراد شود و بر این اساس پزشکان می گویند برای حفظ سلامتی کاربران، نور گوشی‌ها باید به حالت خواب مجهز شوند.

برای این منظور اپلیکیشن هایی طراحی شده اند تا از میزان این نوع نور در هنگام شب کاسته شود تا از چشمان شما محافظت کنند.

محافطت از چشمان در برابر نور آبی موبایل

Blue Light Filter  اپلیکیشنی برای تنطیم نور تلفن های هوشمند اندرویدی شما می باشد. این اپلیکیشن با چهار فیلتر رنگی متفاوت میزان نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش را به حداقل می رساند. فیلترها عبارتند از: فیلتر لامپ، فیلتر طلوع آفتاب، فیلتر غروب آفتاب، فیلتر شمع.

استفاده از فیلتر لامپ زمانی که نور کمی در اطرافتان وجود دارد و یا نزدیکی های صبح در حال مطالعه می باشید مناسب می باشد و برای تاریکی مطلق می توانید از فیلتر شمع استفاده نمایید که تم رنگی نارنجی و قرمز دارد. البته هر کدام از این فیلترها قابل نتظیم می باشند تا بسته به نور اطرافتان آنها را بالا و پایین نمایید.

اگر شما عادت دارید که شب ها از تلفن همراه و یا تبلت خود استفاده نمایید برای اینکه به چشمانتان آسیبی نرسد این اپلیکیشن را ازگوگل پلی دانلود نمایید.

Leave a Reply