Skip to main content

qualcomm-quick-charge-840x401

باتوجه به افزایش اهمیت شارژ گجت های همراه و اهمیت آن چند سالی است که روشی موقتی پیدا شده تا کاربر بتواند در طول روز از باتری گوشی‌اش مدت بیشتری استفاده کند. این راه‌ حل موقتی شارژ سریع باتری‌هاست و سال گذشته گوشی‌های بسیاری با پشتیبانی از این فناوری دیدیم. حال کوالکام از Quick Charge 3.0 با چهار برابر سرعت شارژ شدن سریع‌تر رونمایی کرده است!

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم عاشق Quick Charge 2.0 هستیم؛ که به ما این امکان را می‌دهد که تنها در ۳۰ دقیقه گوشی‌مان را از صفر تا ۶۰ درصد شارژ کنیم. حال کوالکام پا را فراتر گذاشته و با معرفی Quick Charge 3.0 این زمان را باز هم کاهش داده است. این شرکت چیپ‌سازی در سن‌ دیه‌ گو “Quick Charge 3.0” نسل جدید کوییک شارژ را معرفی کرد. طبق اعلام این شرکت،این تفناوری جدید می‌تواند گجت‌هایی را که از پردازنده اسنپدراگون نسل جدید استفاده می‌کنند نه‌تنها سریع‌تر، بلکه کارآمدتر از گذشته شارژ کند. قابلیت Quick Charge 2.0 که به همراه پردازنده‌های امسال و سال گذشته‌ی کوالکام معرفی شد در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به ۶۰ رصد می‌رساند.

قبل از هرچیز بهتر است ابتدا نگاهی به روند سرعت شارژ باتری توسط این تکنولوژی بیندازیم و اینکه Quick Charge 3.0 چقدر سریع‌تر شارژ می‌کند؟: نسل اول کویک شارژ ۴۰ درصد سریع‌تر از شارژرهای معمولی، باتری گجت‌های همراه را شارژ می‌کرد، در نسل دوم این مقدار به ۷۵ درصد رسید و حالا در نسل سوم کویک شارژ، زمان شارژ دستگاه نسبت به نسل اول نصف و نسل به نسل دوم ۳۸ درصد بهبود یافته است. بنابراین با فناوری Qucik Charge 3.0 می‌توان یک گوشی هوشمند معمولی را از صفر تا ۸۰ درصد تنها در ۳۵ دقیقه شارژ کرد!

جدا از دسترسی به چنین سرعت فوق‌العاده ی شارژ، که کوالکام در Quick Charge 3.0 فراهم آورده، اولین بار است که این شرکت از تکنولوژی‌های INOV (ارتباط هوشمند برای ولتاژ بهینه) استفاده کرده است. این الگوریتم جدید به گوشی این امکان را می‌دهد که میزان ولتاژ مورد نیاز باتری را تشخیص داده و همان میزان را در اختیار دستگاه قرار دهد.علاوه بر این، شارژرهای Quick Charge 3.0 محدوده بیشتری از ولتاژها را پشتیبانی می‌کنند. شارژرهای Quick Charge 2.0 تنها از ولتاژهای ۵ ولت، ۹ ولت، ۱۰ ولت و ۲۰ ولت پشتیبانی می‌کرد، اما Quick Charge 3.0 می‌تواند از محدوده ۳.۶ ولت تا ۲۰ ولت، ولتاژ موردنظر خود را انتخاب کند. همچنین Quick Charge 3.0 از پورت‌های USB Type-C نیز پشتیبانی می‌کند.

طبق اخبار اعلام شده گوشی هایی با پردازنده‌های Snapdragon 820، Snapdragon 620 و Snapdragon 430 ازفناوری جدید Quick Charge 3.0 پشتیبانی خواهند کرد، که فعلا روی هیچ دستگاهی عرضه نشده است و سال دیگر از راه می‌رسند.مطمئنا این خبر،خبر خوشی برای بسیاری از کاربران گوشیهای هوشمند خواهد بود چرا که با این فناوری دیگر کاربران مجبور نیستند برای ساعتهای طولانی و حتی برای یک ساعت منتظر تکمیل شارژ گوشی همراه خود باشند و حالا قادرند با فناوری Quick Charge 3.0  در مدت زمان بسیار کمتری گوشی خود را شارژ کنند! فناوری کارآمد که زمان شارژ دستگاه‌ها را بطور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد. نظر شما درباره این فناوری چیست؟

quick-charge-3-0-available-chips-840x471

Leave a Reply