Skip to main content

با اين که پيش­تر نيز در مباحث ترفندهای محرمانه در طراحی فروشگاه و تکنیک های کاربردی در طراحي سايت فروشگاهی مطرح گردیدبه خاطر اهميت آن دوباره يادآورى مي­کنم که بيش­تر نيروى خود را روى نوشتن تبليغ و نه طراحى گرافيکى سايت و زيبا نمودن آن صرف کنيد. به عبارت ديگر هرگز تصاوير و طراحى گرافيکى باعث برانگيختن تمايل مشتريان به خريد از سايت نمي­شود .

روش نوشتن يک تبليغ گيرا براى سايت
  

  1. در عنوان تبليغ بايد اطلاعات بيشترى در اختيار مشتريان خود قرار دهيد.

     

    تنها چند لحظه فرصت داريد تا توجه بازديدکنندگان را جلب کنيد و آن­ها را به خواندن ادامه­ى آن ترغيب کنيد. تيتر شما بايد در خواننده براى دانستن مطالب بيشتر، کشش ايحاد کند. عناوين داراى عبارات منفى به طرز باور نکردنى اين مقصود را برآورده مي­کنند. براى مثال:

    عبارت منفيStop being internet marketing failure هر خريدار اينترنتى را به سمت خود جذب مى کند و يا جمله­ى Discover 10 vital things to do right now کمک مي­کند تا بيننده به خواندن بقيه متن ترغيب شود. با اين کار يک عبارت منفى به نتيجه مثبت مي­انجامد.

    و يا اين نمونه “آيا تا به حال درباره­ى به دست آوردن دوباره­ى سرمايه خود فکر کرديد؟” که شما را به خواندن ادامه­ى آن هدايت مي­کند؟ شکى نيست که مردم به طور طبيعى با عنوان­هاى منفى به متن جذب مى شوند. چرا؟ چون بيش­تر مردم به همين شکل برنامه­ريزى شده­اند. چيزهايى مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بيش­تر خاطرات منفى آن­هاست تا خاطرات مثبت. از عنوان­هاى منفى استفاده کنيد و به اين ترتيب افراد زيادى را به سمت خود جذب کنيد.
    تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهيز کنيد.
     

  2. اين کار در خواندن پيام شما وقفه ايجاد مى کند و خواندن آن را کند مى کند.از حروف درشت براى تاکيد روى مطالب و از خط کشيدن زير کلمات براى تاکيد بيش­تر استفاده کنيد. عنوان را با کلماتى به اندازه­ى ساير کلمات آغاز کنيد.
     
  3. متنى گيرا و جذاب بنويسيد.مردم را مورد خطاب قرار دهيد و به گونه­اى بنويسيد که با اشتياق مطالب را دنبال کنند. براى شروع مي­توانيد از ساختار تبليغات يکى از اجناسى که آن را خريده­ايد استفاده کنيد.
     
  4. مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با يکديگر بنويسيد.اگر اين نکته را رعايت نکنيد، مطمئن باشيد مشتريان زيادى را از دست خواهيد داد. از نوشتن تبليغات طولانى نترسيد. اگر آن را به درستى تنظيم کنيد و بنويسيد، بينندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در اين­جاست که فکر کنيم تبليغ طولانى مانع موفقيت ماست. اگر آن را صحيح بنويسيد حتا يک تبليغ ۱۰ صقحه­اى خيلى بهتر از يک تبليغ کوتاه عمل مي­کند.
     
  5. تبليغات تمام محصولاتى را که مى خريد جمع آورى کنيد.آن­ها را نگه­دارى کنيد و بعدها از آن استفاده کنيد. وقتى مي­خواهيد يک تبليغ بنويسيد، جملاتى از آن را که مناسب به نظر مي­رسد انتخاب کنيد و آن­ها را با نوشته­ى خودتان بياميزيد. برخى از کلمات جمله­ها را تغيير دهيد و دوباره آن را مرتب کنيد. در پايان يک نوشته­ى عالى و قوى خواهيد داشت!

     

  6. هربار که کالا يا خدمتى را مي­فروشيد، از مشتريان خود بخواهيد که ميزان رضايت خود را از خريد در دفاتر شما ثبت کنند.آن­ها را در تبليغات خود قرار دهيد. تاييد آن­ها براى موفقيت شما اهميت دارد و اعتبار قابل قبولى را براى شما به ارمغان مى آورد. تبليغ شما بدون توصيه و تاييد ديگران کامل نمى شود. حتا اگر در گرفتن تاييديه از مشتريان خود دچار مشکل هستيد، مي­توانيد در مقابل دريافت رضايت­نامه­، محصولات و خدمات خود را به رايگان در اختيار مشترى قرار دهيد.
     
  7. يک نکته بسيار مهم؛ متن شما بايد بدون خطا باشد. حتا ممکن است وجود يک حرف يا کلمه­­ى اشتباه و يا متن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود.متن خود را مختصر و بدون ابهام بنويسيد. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتيجه مشتريان زيادى را از دست خواهيد داد.
     
  8. نوشتن يک متن تاثيرگذار و کارا با يک بار تلاش به ثمر نمى رسد.

 

متن خود را يک روز بنويسيد و روز بعد دوباره آن را بررسى کنيد. مي­بينيد که نياز به بازنويسى دارد. نوشتن و تکميل يک متن ممکن است ۳۰ روز طول بکشد. اگر افزايش ميزان خوانندگان و در نتيجه خريداران را در نظر بگيريد، به اهميت صرف کردن وقت براى نوشتن اين متن پى مي­بريد.

بعد از اين مراحل شايد فکر کنيد که مي­توانيد يک متن عالى بنويسيد و فروش موفقى داشته باشيد.

البته هميشه چنين نيست. نکاتى ومجود دارد که بايد بدانيد تا صد در صد به موفقيت برسيد:

از دوستان خود بخواهيد تا متن شما را بررسى کنند.

به آن­ها بگوييد که هرگونه اشتباه نوشتارى، دستورى و يا ابهامى در جملات و عبارات و يا هر گونه اشکال ديگر که در آن مي­بينند به شما اطلاع دهند. از آن­ها بخواهيد که اين کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعى کنند چيزى را از قلم نيندازند. به آن­ها بگوييد اگر اشتباه­­تان را به شما بگويند، از آن­ها رنجيده خاطر نخواهيد شد و اين کار آن­ها براى شما چه­قدر ارزشمند است. اين روش کمک فوق­العاده­اى براى نوشتن يک متن عالى و گيراست.

 

البته با توجه به قابليتهاي وب، ايجاد صفحه مشخصات كالا در وب به روش سنتي، محدود كننده به نظر ميرسد. مشخصات كارايي كالا ميتواند به صورت سه بعدي و همراه با حركت ايجاد شود، همچنين خود محصول در حال انجام عمل، قابل نمايش باشد.
ارتباط با مشتري: ‏‏‏كارتهاي جالبي را كه در آنها از شما سئوال ميشود «آيا مايليد كه نمايندگي سرويسهاي مشتري در مورد كالايي خاص با شما تماس بگيرد؟» را بخاطر بياوريد. با استفاده از وب سئوالات تقريبا پس از پرسيده شدن جواب داده خواهند شد.

طراحي صفحات خرده فروشي

صفحات خرده فروشي كاملا با صفحات صنعتي متفاوت است چرا كه در مورد محصولات خرده فروشي، انتقال اطلاعات تكنيكي چندان مورد توجه نميباشد. بهر حال چيزي كه در اين نوع صفحات داراي اهميت بسيار است، تطابق تصاوير با اصل ميباشد.
در اين نوع طراحي بايد مسائل زير را در نظر گرفت:

خصوصيات تصويري و سازماني فروشندگي خرده فروشيهاي موفق چيست؟

اجزا ساختاري خرده فروشي چيست؟

از چه خصوصيات وب ميتوان به گونه اي موثر در طراحي صفحات خرده فروشي سود جست؟

 

Leave a Reply