Skip to main content

شاید ژاپن بیشتر از هر ملیتی بر روی زمین تاریخچه عمیقی در ارتباط با درون های مستقل(ِDrones)  داشته است.شرکت های این کشور ده ها سال پیش برای سهولت در کشاورزی و ساخت و ساز و حتی بازرسی از درون ها (ِDrones) استفاده می کرده اند.

ژاپن قدم بزرگی در راستای درون های تحویل دهنده انجام داده است. امروز یکی از بزرگترین شرکت های فناوری ژاپن به نام راکتون، اعلام راه اندازی Airmap را با سرمایه گذاری مشترک با امریکا نمود. هدف از این پروژه توسعه سیستم مدیریت ترافیک نیرومند برای وسایل نقلیه بدون سرنشین می باشد که به تعداد زیادی از درون ها(ِDrones) اجازه کار در حریم مشخص شده را می دهد.

راکتون که یکی از بهترین شرکت های تجارت الکترونیک شناخته شده است از ماه ژوئن سال گذشته درون های تحویل دهنده آزمایشی را مورد بررسی قرار داده است. این شرکت همانند آمازون، با سفارش آنلاین مشتری در عرض حداکثر یک ساعت با استفاده از درون ها بسته را در دم در و یا حتی دم پنجره به مشتری تحویل می دهد. این کمپانی آسمان را به عنوان یک بازار باز در نظر گرفته است که تنها رقیبانش پرنده ها و امواج رادیویی می باشند.

اخیرا شرکت ماکروسافت حدود ۲۶ میلیون دلار برای  Airmap  ها سرمایه گذاری کرده است. این شرکت از این سرمایه برای افتتاح کردن شعبه های دیگر در کالیفرنیا و آلمان استفاده کرده است و امیدوار است که  Airmap به زودی برای تمامی مشاغل مورد استفاده گیرد.

Leave a Reply