Skip to main content
مقالات

محتوا و عوامل موفقیت موتور جستجو

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

محتوا وعوامل موفقیت موتور جستجو

بدون شک محتوا مهمترین عامل در بحث بهینه سازی موتور جستجو است. اگر محتوای صحیحی انتخاب کنید در واقع پایه و اساس مستحکمی را برای سایر تلاش های  SEO  ساخته اید. اگر محتوا ساختار و نگارش خوبی داشته باشد شانس اینکه خوانندگان زمان بیشتری را برای خواندن مطالب در وب سایت سپری کنند بیشتر میشود و خود این موضوع نیز بدون شک رتبه بندی در نتایج موتور جستجو را بهبود میبخشد. محتوایی که به خوبی نوشته شده و عاری از هر گونه خطایی باشد، در دید مخاطب حرفه ای تر بوده و اعتماد او را جلب میکند. این اعتماد سبب بازگشت مخاطب و یا تمایل به خرید محصولات میگردد. بنابراین میتوان گفت که محتوای باکیفیت و جدید همراه با کلمات کلیدی مهمترین عامل در موفقیت نتایج جستجو است.

کیفیت محتوا

بیش از هرچیز دیگر باید به این موضوع توجه کنید که آیا محتوای باکیفیت ایجاد میکنید؟ برای مثال اگر در زمینه فروش محصولات کار میکنید آیا فراتر از به کاربری یک بروشور ساده با اطلاعات مشابه صدها سایت دیگر قدم میگذارید؟ اینها از جمله سوالاتی هستند که هنگام ایجاد محتوای با کیفیت برای سایتتان باید از خود بپرسید. محتوا باید غنی از کلمات کلیدی، آموزنده و جالب باشد تا بازدیدکنندگان احساس کنند درحال یادگیری مطالب جدید هستند. محتوای باکیفیت منجر به رتبه بندی بالاتر و تبدیل های بیشتر میگردد. اگر محتوای گنجانده شده در یک سایت برای مخاطب قابل فهم و مفید باشد، شانس بیشتری در بازگشت دوباره او به صفحه وجود دارد.

جستجوی محتوا و جستجوی کلمات کلیدی

پس از ایجاد محتوای با کیفیت مهمترین عامل در بهینه سازی موتور جستجو کلمات کلیدی خوب است. برای بهینه سازی موتور جستجو لغات کلیدی رابط میان شما و مخاطبان است. کاربران با استفاده از کلمات و عبارات خاصی جستجو را انجام میدهند و اگر سایت شما به خوبی بهینه شده باشد، در نتایج جستجو نیز به خوبی دیده خواهد شد. درک و شناخت صحیح از لغات کلیدی که مرتبط هستند و عملکرد خوبی برای وب سایت خواهند داشت، نخستین الزام در این مرحله است. برای بازگشت ترافیک، محتوا باید جذاب و مربوط بوده و همچنین لغات کلیدی به کار رفته در آن نیز باید به درستی انتخاب شود. باید از لغات کلیدی محبوب و پرکاربرد میان مشتریان مطلع باشید و از عبارات یا لغاتی که در جستجوی واقعی به کار نمیروند استفاده نکنید. ابزارهای متعددی وجود دارد که امکان یافتن روش های خاص جستجو مورد استفاده مردم را مقدور میکند. باید محتوایی را ایجاد کنید که کلمات واقعی جستجو در آن به کار رفته باشد تا بتوانید محتوایی با کیفیت و موثر ایجاد کنید که پاسخ این جستجو را در بهترین شکل ممکن بدهد. زبان نگارش محتوا باید صحیح باشد، زبانی که مشتریان هنگام جستجو از آن استفاده میکنند.

محتوای جدید

محتوای جدید به نوبه خود نقش بسیار مهمی را در بهینه سازی موتور جستجو ایفا میکند. یکی از دلایل اصلی اهمیت محتوای جدید و به روزرسانی محتوا این است که گوگل توجه خاصی به آن نشان میدهد. راه های بسیاری برای افزودن مطالب جدید وجود دارد. ساخت یک بلاگ آسانترین راه برای ایجاد مطالب مرتبط جدید است. عناوین بلاگ میتواند شامل اخبار و اطلاعیه های کسب وکار یا صنعت، گرایشات و پیشروهای کسب و کار و … باشد. در یک بلاگ میتوان بهترین پست هایی را قرار داد که پاسخگوی نیازها و پرسش های مختلف باشد. ایجاد صفحات جدید نیز روشی دیگر برای خلق محتوا است که مستلزم جستجوی لغات کلیدی برای خلق ایده هاست. نکته ای که در اینجا باید مدنظر قرار داد این است که مطالب ازجای دیگر کپی نشده و عناوین صفحات متعدد مشابه نباشد، چراکه گوگل به مطالب تکراری و یا صفحات متعدد با موضوع مشابه تمایلی نشان نمیدهد. بازنویسی یا به روزرسانی صفحات موجود نیز موثر است. امکان دارد صفحاتی که قبلا ایجاد شده و اطلاعات گنجانده شده در این صفحات قدیمی و منسوخ شده باشد. بازنویسی محتوای یک صحفه یا افزودن به مطالب آن همیشه مورد توجه گوگل بوده است. البته در انجام این کار هیچگاه نباید کیفیت را قربانی کمیت کرد. بسیاری از افراد بر این باورند که افزودن تصاویر یا عکس های جدید نیز به عنوان “محتوای جدید” درنظر گرفته میشود. ولی تنها عکس ها و تصاویری بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو اهمیت دارد. به این معنی که گوگل صرفا عکس هایی با توضیحات، برچسب، نام فایل و یا عناوین حاوی متن قابل خواندن را به عنوان محتوای جدید حساب میکند. البته نباید افزئدن تصاویر و عکسهای جدید و جذاب را برای بازدیدکنندگان وب سایت با مسئله مربوط به SEO اشتباه گرفت. افزودن تصاویر جدید حتی در صورتیکه تاثیری بر بهینه سازی نداشته باشد مزایای بیشمار دیگری برای یک وب سایت و استراتژی های کسب وکاری دارد.
ایجاد محتوای جدید بخش مهمی از بهینه سازی موتور جستجو است و در افزایش ترافیک سایت کمک چشمگیری میکند. چراکه صفحات با محتوای باکیفیت بیشتر به معنی شانس بیشتر دیده شدن در نتایج جستجو و متعاقبا افزایش رتبه بندی است.

Leave a Reply