Skip to main content
مقالات

ابزارهای نفوذ برای بازاریابی هتل بخش دوم

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

در بخش 1 از این مقاله در مورد مفهوم ابزارهای نفوذ در بازاریابی هتل و سه مورد نخست این ابزارها و کاربرد آن در استراتژی بازاریابی هتل صحبت کرده ایم. همانگونه که قبلا اشاره شد این ابزارها فروش و درامدزایی بیشتر را برای هتل ها تضمین میکنند. در این بخش سه مورد دیگر را مطرح میکنیم که در متقاعد کردن مهمانان فعلی و بالقوه کمک بسزایی خواهد نمود.

بازاریابی هتل

4) چهره های محبوب در بازاریابی هتل

مساله مورد توجه در این قسمت این است که مردم توسط افراد محبوب و مورد علاقه خود بسیار راحت تر متقاعد به انجام کاری میشوند. البته در انجام این کار کمبود بودجه همیشه مشکلی اساسی بوده است. میتوانید در مراسم های خاص، ایام ویژه و برخی فرصت های طلایی از چهره های محبوب و پرطرفدار دعوت نمایید تا در هتل شما حضور داشته باشند. علاوه بر این میتوانید شخصیت های تخیلی زیبا برای مثال یک کاراکتر خلق نمایید که مورد توجه و خوشایند بازدیدکنندگان و مهمانان قرار گیرد.

5) مرجع صلاحیت دار در بازاریابی هتل

این مورد بسیار ساده و واضح است و میتوانید به روش های مختلف آن را انجام دهید. آسان ترین روش این است که فردی مانند مدیر کل هتل به طور مستقیم با مهمانان صحبت کرده، به آنها خوشامدگویی نموده و دیدگاهش را در مورد تجربه مهمانان در هتل مطرح نماید.
میتوانید این اصل را به اصل شماره 3 یعنی اثبات اجتماعی ارتباط دهید. آیا میتوانید فردی از میان کارشناسان این صنعت را دعوت نموده تا در مورد شما صحبت کند؟ با انجام این کار توجه بیشتری را به سمت خود جلب میکنید، چراکه صحبت ها و نگرش های کارشناسان همیشه فراتر از چیزهای معمول است.

6) کمیابی در بازاریابی هتل

کمیابی با “کمبود چیزی خاص” مرتبط است، کمبود زمان یا تعداد. زمانیکه افراد در تصمیم گیری به انتخاب فرصتی ویژه با محدودیت های زمانی یا کمی مواجه باشند، فرایند تصمیم گیری سریع تر  انجام میگیرد. میتوان در رزرواسیون این محدودیت ها را به بازدیدکنندگان نشان داده و توجه بیشتر آنها را جلب نمود.

Leave a Reply