Skip to main content
مقالات

پنج نکته در تبلیغات دیجیتال برای استراتژی بازاریابی

By دسامبر 7, 2020ژوئن 8th, 2021No Comments

تبلیغات دیجیتال

امروزه تبلیغات دیجیتال به بخش مهمی از استراتژی های مدرن بازاریابی تبدیل شده است. با انجام صحیح تبلیغات دیجیتال قادر به رشد موفقیت آمیز حضور آنلاین خود بوده و در نهایت تبدیل و فروش بیشتری خواهید داشت. در عرصه کسب و کار کنونی بیش از هر زمان دیگری تبلیغات دیجیتال این فرصت را به ما میدهد که در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار گیریم. البته لازم است که تمام ابعاد تبلیغات دیجیتال از قبیل طراحی، کانال، محتوا و پیام به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا نتیجه دلخواه مطلوب مورد نظر حاصل گردد. جهت تعیین بهترین روش های خلق و اجرای تبلیغات دیجیتال میتوان از نکاتی بهره مند شد که توسط کارشناسان خبره این صنعت مطرح شده است. با ادغام این تکنیک ها در استراتژی بازاریابی خود میتوان به نتایج درخشان بازاریابی دیجیتال دست یافت:

1- عناصر خلاق

بدون شک هر کسب و کاری دارای عناصر تصویری مانند لوگو، کاراکتر، فونت، طرح رنگ و … است که موجب تمایز از رقبا میگردد. به کاربری صحیح این عناصر میتواند بخش مهمی در تلاش های بازاریابی باشد. هدف کسب و کار شما مسلما جلب توجه مخاطبان و حفظ طولانی مدت آنهاست تا برند شما در ذهن مخاطب ثبت گردد. از اینرو ترکیب عناصر خلاق و منحصربه فرد در تبلیغات دیجیتال برای دستیابی به موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب مدنظر، یکی از جوانب مهم موفقیت در این عرصه میباشد.

2- صرف عاقلانه زمان و هزینه

هر پلتفرم مورد استفاده برای بازار آنلاین مزایای خاص خود را دارد. از اینرو باید به دقت تجزیه و تحلیل نمود که کدام رسانه ها ارزش کمتر و کدام ارزش بیشتری برای صرف هرچه بیشتر زمان و سرمایه ارزشمند ما را دارد. البته امکان دارد پلتفرم هایی که به خوبی برای یک کسب و کار کارساز است، نتایج یکسانی را برای کسب وکار دیگر نداشته باشد. شناسایی و تعیین اینکه چه پلتفرمی برای تلاش های تبلیغاتی منحصربه فرد شما مناسب خواهد بود، باید مبنای تصمیماتی باشد که برای کسب و کار خود اتخاذ میکنید.

3- انجام تحقیقات کافی

امکان دارد بر اساس تجارب گذشته تصمیمات و اقدامات لازم برای کسب وکار خود را اتخاذ نمایید. ولی صرف زمان جهت انجام تحقیقات به روز و جامع و دراختیار داشتن اطلاعات دقیق از مشتریان و گروه مخاطب خود برای حمایت از عملکردهایتان مهم و سودمند واقع میگردد. برای مثال امکان دارد بر اساس تجارب خود پیش بینی هایی را در مورد نحوه رفتار مشتریان انجام دهید ولی آنها کاملا در جهت عکس پیش بینی های شما عمل نمایند. از اینرو جمع آوری اطلاعات صحیح و دقیق و آمادگی قبلی جهت برنامه ریزی هرچه بهتر استراتژی بازاریابی ضروری است.

4- شناخت مخاطب هدف

تا حد امکان بیشترین شناخت و اطلاعات کامل از مخاطبان خود به دست آورید. چراکه قبل از بازاریابی از این افراد باید بدانید که خریداران شما طالب چه چیزی هستند. انجام صحیح این کار گام بسیار مهمی در تمام استراتژی های بازاریابی آنلاین و آفلاین است. هنگامیکه بازاریابی آنلاین انجام میدهید، با گروه های مختلفی از مردم با ویژگی های متفاوتی در ارتباط هستید که هنگام سنجش نتایج نهایی خود باید این امر مهم را مدنظر قرار دهید.

5- یکپارچه سازی تمام کانال های بازاریابی

برای دستیابی موثر به مخاطب خود نیاز به یک پیام ثابت دارید. این بدان معناست که تبلیغات شما یکپارچه بوده و صرفنظر از نوع پلتفرم همان پیام یکسان را منعکس نماید. هریک از رسانه های اجتماعی خط مشی منحصربه فرد خود را داشته و طبق آن حرکت میکند. بنابراین باید جهت تطابق با هر سایت زمان لازم را صرف کرده و در عین حال نیز تصویر ثابت و پابرجای خود از برندتان را به مخاطب برسانید.
فهرست محصولات نیز باید تمام عناصری را که کاربران هنگام جستجو تمایل به دیدن دارند در خود داشته باشید. هرگونه اطلاعاتی که میتواند در فرایند خرید مفید واقع گردد باید در این فهرست گنجاده شود. تبلیغات دیجیتال میتواند کلید موفقیت برای هر کسب و کاری باشد که به دنبال بازاریابی موثر در مخاطب مناسب است.

Leave a Reply