Skip to main content
مقالات

نام گذاری شرکت یا محصول

By دسامبر 12, 2020مارس 10th, 2021No Comments

مجبور نیستید ماه ها وقتتان را صرف تحلیل و آزمون کنید، اما قطعا به نفعتان خواهد بود که به جای بررسی موضوع در کنار دوستانتان صرف نوشیدنی، فرآیند مشخصی را دنبال کنید.

نام گذاری شرکت یا محصول

ببینید چه چیزی شرکت یا محصولتان رامتمایز می کند. به دنبال عواملی بگردید که شخصیت برندتان را می سازند. از مسائل سطحی و معنی ادبی واژه ها بگذرید. خلاقیت ارزش خطر پذیری را دارد.

استانداردهای صنعتتان را از نو بنا کنید. خیز بردارید. اگر کسب و کارتان با دندان پزشکی سروکاردارد، دندان و لبخند را کنار بگذارید. اگر بنگاه معاملات ملکی دارید، به چیزی بیش ازخانه ها فکر کنید. نامی انتخاب نکنید که هر کسی بتواند با آن موافق باشد، اما طوری هم نباشد که کسی اشتیاقی به آن نداشته باشد.

چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، طرز فکر مشتریان شماست. تمایلات شما فایده ی چندانی ندارد. ممکن است از صمیم قلب به واژه ای علاقه داشته باشید که معنی ادبی آن «ارزش اعتمادرا دارد» باشد، اما اگر مشتریان فکر کنند معنی آن «دئودورانت ویژه ی مردان جذاب» است، انتخاب خوبی نکرده اید. باید ببینید نام مورد نظرتان چه مفاهیمی را برای مردم خارج سازمانتان تداعی می کند. سپس به آن احترام بگذارید.

نام، تنها شروع ماجراست. ببینید که چه کارکردی برای طراحی لوگو،سیستم بصری،روی محصولات و در دنیای واقعی دارد. شکی نیست که با رشد و تنوع ارتباطات در دنیای ما نام گذاری هم سخت تر می شود. این شرایط اهمیت نام را هم بالاتر برده است. دورانی که می شد نام شرکتی را «تلفن و تلگراف آمریکا» گذاشت، دیگر گذشته است. با انتخابی هوشمندانه و بازاریابی درست، می توانید ازنامتان برندی ارزشمند بسازید.

Leave a Reply